הורי התלמידים בת"ת חב"ד ישלמו מכיסם עד ל-1 בספטמבר

    ארי וידר | צילום: חב''דפדיה 2 Comment on הורי התלמידים בת"ת חב"ד ישלמו מכיסם עד ל-1 בספטמבר
    16:49
    16.05.24
    יצחק אייזיקוביץ' No Comments on "סקופ בשידור חי": המחרוזת שכמותה טרם נראתה עד כה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות אלפי תלמידים חרדים פתחו הבוקר את שנת הלימודים החדשה בתלמודי התורה. גם במוסדות המוגדרים מבחינת משרד החינוך מוסדות ממלכתי דתי, ובהם רבים מתלמודי התורה של חב"ד, פתחו את הלימודים בר"ח אלול, ולא ב-1 לספטמבר – המועד הרשמי לפתיחת הלימודים מבחינת משרד החינוך.

    בעוד שמוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי, עליהם נמנים מרבית תלמודי התורה, מתוקצבים לאורך כל ימות השנה בתקצוב חסר, הרי שמוסדות הממלכתי הדתי נהנים מתקצוב מלא מטעם המדינה, אולם מאחר שבתלמודי התורה של חב"ד נפתחים הלימודים בר"ח אלול ולא ב-1 לספטמבר הרי שמשרד החינוך אינו מכיר בכך, וההורים נדרשים לתקצב את הפעלת תלמוד התורה לאורך השבועיים הללו.

    ההורים נדרשים לשלם מאות שקלים כדי שניתן יהיה להפעיל את תלמודי התורה כפי שמסביר לנו אחד ממנהלי מוסד חינוכי בחב"ד. "המלמדים מקבלים שכר על שנה שלימה, אבל מבחינת משרד החינוך הם כרגע בחופש, ולכן נדרשים לשלם שכר נוסף למלמדים לתקופה הזאת שבין ר"ח אלול ל-1 לספטמבר ולכן נדרשים ההורים להשתתף בעלויות וזה אף מוכר ע"י משרד החינוך כתשלום תל"ן (תוכנית לימודים נפרדת)".

    בחב"ד פותחים כאמור את שנת הלימודים בר"ח אלול לאור הוראת הרבי מחב"ד. "הרבי היה נגד חופש בכלל" מסביר המנהל החינוכי "לכן, בחב"ד כמעט שאין חופש אלא כמה ימים בלבד. בשאר הימים ישנם קייטנות, ולכן גם נפתחים הלימודים מייד בר"ח אלול".

    תגובת משרד החינוך עדין לא התקבלה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למה אין ביקורת ממשלתית על התקציבים שניתנים למוסדות החינוך,דוחו"ת מצד הנהלת המוסדות מה עשו בכסף, כמה חסכו להורים, כמה שיפצו, וכו'.
      אני בטוח שהרבה מהתקציבים הממשלתיים הולכים לכיס הפרטי של המנהלים, במקום להוזיל את שֹכַר הלימוד שנוסק לַשַּׁמַיִם. חייבים לעשות לזה סוף!
      שֹכַר הלימוד (עכ"פ בחינוך התורני, ׁהן לילדים והן לבחורים) מגיע לאלפי שקלים בחודש עבור 3 ילדים! זה כמו מִחְיַה: כְּמוֹ שצריך לפעול להורדת יוקר המחיה, כך צריך לפעול להורדת יוקר שֹכַר הלימוד !